Sunday, December 16, 2012

✿ 1.2.34 ✿


بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَات

ramai yang bercakap mengenai tarikh 12.12.12 kan . tapi penah tak anda terpikir yang tarikh 1.2.34 ada jugak ? tapi sewaktu entri ini ditulis tarikh tersebut baru saja berlalu . 1.2.34 tuh tarikh apa ? ehh taktawu ke ? meh cni cik anis nk cerita .

tarikh 1.2.34 adalah tarikh dalam kalender hijrah iaitu kalender islam . tarikh ini hanya akan berlaku sekali dalam 100 tahun . lama kan ? tak mungkin kita masih hidup untuk menempuh tarikh tersebut kan . semoga kita dipanjangkan umur untuk menempuhi hari2 mendatang umumnya dan tarikh cantik tersebut khasnya . huhuh

tapi tapi tapi . cik anis tengok kat fesbuk ramai yang macam konfius je hari yang jatuh pada tarikh tersebut . ada yang tulis jumaat . ada yang cakap sabtu . which one is right ? bila jatuh hari jumaat , masyaAllah cantik sungguh percaturan Allah kan . dah la tarikh cantik . jatuh pulak pada penghulu segala hari . 

bila cik anis semak kalender dua tiga kali , memang confirm la tarikh cantik 1.2.34 jatuh pada hari sabtu . tapi kenapa orang masih keliru lagi ? jawapannya hanya diri mereka yang berfikir begitu dan Allah sahaja yang tahu . semua yang berlaku nie terjadi atas kehendak Allah s.w.t .

jumpa lagi ^_^

No comments:

Post a Comment